Sunday, April 26, 2009

Gulai Telur Ikan

ishhh! pelik btol menu arini! sbbnyer aku tk penah masak telur ikan... tapi ntah kenapa tekak aku nih terasa nk makan telur ikan! tadi g supa nmpk telur ikan segar... terus ambik bayo! hahahahahaa... lam otak, pikir nk masak apa yer??! jumpa resepi kene goreng.. tapi cam tk besh la pulak! sbb arini menu xde yg berkuah! so pk punya pk last2 jd la gulai telur ikan aku nih! tuh pon aku pelik... setau aku telur ikan klu dmasak lelama jd kuning2 gtu kan! tp dh dekat berpuluh minit jugak awat telur aku nih tak kuning2! nih masak ke tak nih??? (ke aku yg tk pndai msk telur ikan??! kuang kuang kuang ) bila teghase dh lama sgt, aku pon matikan la api! kering kang santan aku tuh! pastu aku terus rasa.. eh masak dh nih! cume kaler jek tk berubah kot! hmmmm... lantak la makyung! janji leh telan! hahahahahahaaa... laki aku mmg tk sentuh langsung! sbb bukan taste dia! tp kuah dier amik!!! hmmmmmm.... karepmu la yang! hahahaa... nak resepi ker?? ishh tak yah la... masak gulai biasa jerk! tp klu nk (kot la ada yg ngidam jugak! kihkihkih) nnti aku taipkan k! peaceeee!!

6 comments:

  1. wahhhh!!!... telur ikan...aku yg syka telur ikan parang jerrr... huhhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. aku tk tau nih telur ikan apa! ikan jaws kot!! wakakakaaa.. eh jaws ade telur ker???? miahahahaa..

    ReplyDelete
  3. Salam..
    terliuq la pulak tenguk gulai teloq ikan tu..
    dala petiais kkliza ada gak telur ikan..
    kakliza suka buat gulai ciliapi + belimbing..
    nampaknya kena buat la today....

    ReplyDelete
  4. to k.hanieliza..
    haaaa itu la kak! tk gheti saya nih nk masak apa ngan teluq nih! sblm tuh mmg dh skodeng umh akak dulu.. heeeee.. mmg wat gulai cili api tuh! cume xde belimbing jerk! :D

    ReplyDelete
  5. sedapnya telur ikan tu hana oiii..... k.ct memang suka makan telur ikan ni.tapi nak beli yang besar2 ni mahal lah yang.selalu beli yang kecik2 jer.jadi ler lepas kan gian kan hahahaha

    kat umah ni benda2 camni x geti nak makan.kena k.ct gak lah yang perabiskan hehehe

    ReplyDelete
  6. samo la kak ngan peel somiku itew! tekak kita nih belasah jerk apa pon! janji halal n sodapp! hihihi

    ReplyDelete