Wednesday, August 11, 2010

Yogurt Fruits

Salam di hari pertama Ramadhan.... Ahlan ya ramadhannn... mudah2an kiter sama2 banyakkan amalan di bulan mulia nih... nih menu semalam.. tak sempat nak post. yang bawah sinun another resepi jika korang nak cube. leh wat pencuci mulut pas buka macam2 tuh! hihi...

RESEPI YOGURT FRUITS
Bahan-bahan
  • Campuran buah2an pilihan - strawbery, blueberry, nenas, mangga etc - hana gune tembikai je
  • 1 cawan yogurt plain - yogurt Greek yg sedap
  • 1/3 tbsp lemon jus
  • 2 tbsp gula@madu
  • Daun pudina - hiasan
Cara-cara
  • Campurkan yogurt dan lemon jus. Ketepikan
  • Campuran buah2an satukan ke dalam mangkuk dan gaul dengan gula@madu.
  • Jika suka hiriskan daun pudina sedikit. Masukkan ke dalam bekas.
  • Tuangkan yogurt tadi dan hiaskan dengan daun pudina.

RESEPI FRUIT YOGURT PARFAIT
Bahan-bahan
  • Campuran buah2an- strawberry, blueberry, nenas, mangga etc
  • 1 cawan yogurt plain
  • 1/3 cawan jus oren
  • 1 tbsp parutan kulit oren
  • 2 sudu besar honey
  • Cereal
  • Daun pudina
Cara-cara
  • Campurkan buah2an campuran dengan honey. Masukkan 2helai daun pudina yang dihiris. Gaul sebati. Masukkan ke dalam bekas dan ketepikan.
  • Mangkuk lain, campurkan yogurt, jus dan juga kulit parutan oren. Gaul.
  • Curahkan ke atas buah2an tadi. Jika suka bleh layerkan. Akhir sekali buh cereal.
  • Hiaskan dengan daun pudina.

9 comments:

  1. eh! cm janji plak mkn buah2..
    mlm smlm pun kami sfamili mkn buah2 tapi xla byougudt2 neh..xsmpat da nk beryogurt neh..hihi

    ReplyDelete
  2. kak, mintak secawan...kami kt nz ni mlm karang baru nk skodeng ank bulan...hari ni buleh mkn2 lg.. hehehe....lambat la raya nanti... huhuhu...

    ReplyDelete
  3. elok makan buah-buahan lebih dalam bulan puasa ni:)

    ReplyDelete
  4. sedap ni...papagi kak hana dah goda dengan buah....elok makan buah bulan posa ni...

    ReplyDelete
  5. posa ke kak rini??? ekekekekeke

    ReplyDelete
  6. hihihi.. guna vegie cutter ek.. cun ! :) slmt berpuasa mek.. slmt berpuasa gak buat hamzah dan hero sulong

    ReplyDelete
  7. kak!.tabik la.memang betul2 rajin..
    Buah tembikai tu bleh plak dibentuk love2..Nih dah tahap chef tau dak..akakaka
    kalau sue..haaa..hambek..potong aja kiub2..kikikii..dasar pemalehh

    ReplyDelete
  8. baru ku perasan tembikai tu mentuk lep lep.. nyaris tak bentuk kambeng

    ReplyDelete