Saturday, February 28, 2009

Crispy Fried Bread

ohaiyooooooooo!! dah bangun blum tuhhh?! tau la ari cuti! nih mesti semua bangkong! wakakakakaaa... nih bekpes kami pagi ni... nk ngabiskan stok roti yg dh nak pencen! simple jerk! resepi dr cik puan HaSue..dan dh d try oleh k.ummi,k.jun,k.shiela n lain2... cume aku tak wat inti kaya.. wat inti tuna! nih pon sbb nk perabihkan stok tuna gak!... mekacih yer sue.. mano la ekau poie nih lamo beno tak nampok! sihat ker idok??? (main belasah jerk loghat aku nih! muahahahaha...:P)

Bahan-bahan
  • 8 keping roti
  • Serikaya - Secukupnya-hana gune inti tuna
  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 1/2 cawan air
  • 2 sm Marjerin
  • 1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nak bagi perasa tp nak bg kuih sdikit berkilat je)
  • Sedikit pewarna kuning
Cara-cara
  1. Di dlm bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg sng)warnakan kuning dan ketepikan.
  2. Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
  3. Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
  4. Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan.

7 comments:

  1. ohaiyoo hana san. wah selera jamu mata dgn breakfes tu..

    ReplyDelete
  2. bekpes apanya? dah nak lunch dah ni!!!

    ReplyDelete
  3. to easyou..
    roti je... hehehehe

    to k.azita..
    akak baru bangun er? ekekekeke..

    ReplyDelete
  4. pukul bape bgn tuh?? 12tghr ker? kehkehkehkeh...

    ReplyDelete
  5. slm hana... hr mgu pun ada pojek msk extravaganza gak?.. 2 br breakfast, lunch & dinner apa plak? kita kalo msk pun 1 utk semua.. dr pg smp ke mlm.. hubby abih study bln 4 nie ker?..

    ReplyDelete
  6. salam hazel..
    ari2 minggu nih bergantung la.. kadang masak, kadang tak! arini cume wat brekpes jerk! dinner ngan lunch mkn luar! klu brekpes roti sampai ke malam alamat leh kebulur ler jwbnyer! hihihihi....

    ReplyDelete