Saturday, July 4, 2009

Lempok Durian

yuhuuuuuuu!! derian deriannnnn!! akhirnyer bolos jugak derian aku kat pakcik kastam jepung tuh! hihihi........ TQVM to adik aku laki bini yg baik ati tuhh!! caiyok caiyokkkk!! peh ni takyah aku nk suruh mak pos! korang jerk watkan utk aku! kakakakaka.... riwayat derian nih boleh tahan sadisnyer! mmula kantoiii kat pejabat pos mesia! pehtuh bila pos gune UPS alhamdulillah selamat dengan jayanya! 3 ari jerk!!! sukerrr gler babas aku dbuatnyerr! kakakakaka..... so kurang la skit heran aku bila korang duk tayang2 derian! aku pong ade derian! hakhakhak!!

kitaorang panggey nih lempok! aku tak tau la istilah lain apa erk??! wong jowo jerk kot sebut lempok! nih stail adik aku masak! terlebey gula merah tapi bleh tahan lama taww! sbb aku mmg suh depa buat yg tahan lama... proses masak macam buat dodol! kan tahan lama tuh! selain wat sapu kat roti, macam2 bleh buat! campur kat bubur kacang ijau or apa2 bubur la!, kat inti kelapa, wat inti tart pon bleh! asal jgn wat mandi sudah!!! kakakakakaka....... k la... panjang beno aku mbebel pagi2 nih! mekacih lagik skali wat mama n babah azam & azmina! mmuahhh!!! cayang korang! jom layan bekpes aku pagi nih! heeeeeeeee... pagi2 dh bau derian! bau tak bau tak???!! tak bau maknanya idong korang tersumbat!! kakakakaka

9 comments:

  1. Nie lah die... rupenye doyan seludup. Huh..mcmane blh anto p jepun neh. Mak kite nak anto tempoyak pun org pos office kate takot jangkit H1N1.. Hah? APA KESSS???? Kak... nak jugak! uwaaaa!!!!!

    ReplyDelete
  2. wah...ingat akak nak tayang durian hari ni..rupenyer makyung hana x heran dah la ye...hiks..pakai UPS ni kos nya tinggi kan..3hari jek sampai...hana dah 7bulan kan?

    ReplyDelete
  3. wakaka...xPENAH seumo idup aku wat LEMPOK ko tau...tu pun aku tye mak'e then tme wat chef xd tauliah tu dok seblah..aku tgk xmcm yg mak'e wat kale dia,,so aku pun tmbh lg la gula merah tu,..
    hai BABY..ko jgn NGENCESSS2 mcm abg danish n danial ea..
    mak ngah da anto LEMPOK tu spesel ntk ko tau..peaceeeee...
    CIKMIN..kalo org pegnen nih,kos bape pun xpe..jji xNGENCESSS.. hehe

    ReplyDelete
  4. huh.. dpt gak dia makan deghian ya.. alhamdulillah, tak meleleh air liur yg kat dalam tu.. kat ganu paggil lempuk durian gak tau.. eh.. akak bau gak ni ina, ada org ken*u* bau deghian hahahha.. kuat eh org jepun ken*u*, bau deghian sampai ganu nih! :P

    ReplyDelete
  5. hehehe lempuk rupernye. bestnye! memula pandang ingat serunding... kaler lain dari yang biasa tengok :)

    ReplyDelete
  6. to blogresipi..
    hahahaha...alahaii mmg kesian la kat makyung sowang niH! ijan, klu nak meh cepat naik kapal tobang p jopung! segala menu doyan insyaAllah akak buatkan! kihkihkih

    to k.min..
    hehehe tkpe la k.min! dh tk ngencess dahh!! hihihi yup! 7 bln dah!

    to fmina08..
    hahahaha! takpo la..kira dah pass la tuh! aku pon tk caya ko dh pndai wat lempok! kakaka peh nih klu bb yg nih ngencess lagik, mak dier yg ngada2 nk makan lain! kakakaka... tQ korangg!! muahh!!

    to k.nor..
    kahkahkah!! tuh ngarut la tuh!! mana der!! ken*u* kita wangiiii laaa! bau perfume! kakakakaka

    to anonymous..
    hihihi tuh kene tnya yg tukang buat! umh dier banjir gula merah! kihkihkih

    ReplyDelete
  7. aa hahh aa hahh nnti bg taw pakcik kastam tu nak telepon talian hot line ni bagi taw hana seledup durian..ahhahahahhaha

    ReplyDelete
  8. salam hana, sama gek org kelate pun panggil lempuk gek...ejaan yg betul x tau, kira eja ikut sebut..hahaha. Ngidam nak mkn lempuk ek, huh...sib baik jopun tu idung x reti bau lempuk, kalo x meleleh gek air liur bb tu nanti..wakaka

    ReplyDelete
  9. to princessharyati..
    kakakakaka.... jgn jelesssss yerrrrr!!! kihkihkih

    to ejazara..
    wlam eja.. tk sangka igtkan semua owang tk reti sebut lempok! ghupernyer semua tau yer! hahaha hana pong tk tau gak spell yg btol camne! lempuk ke lempok?? belasah jerk la yerk! ekekeke

    ReplyDelete