Monday, August 3, 2009

Mini Garden II

mintak mangap arini xde menu bekpes! kita layan garden plak yer! coz insyaAllah arini aku n my laling pose! nih sambungan cter n3 lepas psl mini garden aku yg seciput kat balkoni tuh! arini nk tunjuk pkembangan pokok2 yg aku belai tiap2 ari nih! haaaa tgk tuhhh my sunflower ngan tk malu telah menayang bodinyer yg cun melecun! muahahaha.... jom ar layannn..
nih jenis yg tgh dier kaler cerah! apa nama ntah lupa!
yg nih jenis tgh kaler itam!
'bunga matahari sgt cantik! kembang d waktu pagiii'... lagu laling aku ms kicit2! skrg dier suka nyanyikan utk aku sbb aku kan munge matahari dier! wakakakaka

tomato aku menguning n merah lagik!!
dh tk bli la skrg nih tomato! jimattt! hahahaha

kangkung oh kangkunggg!! rasanya dh bleh tuai nih kan kan kan!
tk sabo aku nk kerat nih!

daun pudina..lum cukup umur nk kerat! bg dier baligh dulu! kakaka

rosssss.. lihatlah pandanglahhh! ekekeke.. jauh merantau kesum nih! dr yokohama>tokyo>kanazawa!!! hihihi tQ k.hani n ros!

daun basil yg cepat mmbesar! pdhal yg ros bg masih ceconit! yg nih bli sendrik kasi kwn yg ceconit lg tuh! aci tak??! hehehe

seripagi projek danish punyer! paling byk satu ari ader 7 kuntum!

nih aku kutip kat hanabi mlm tuh! senang btol nk idop!

10 comments:

  1. ohoooo cecantik munge ko yek...tangan ko ni jenis sejuk le yek...elok bercucuk tanam.tgn aku ni jenis panas gaknye.pokok yg aku tanam mesti sudahnya mati.sian pokok2 yg dapat kat tangan aku heheee

    psttt, 'yasmin bin ahmad' tu aku dah edit.terima kasih tolong beritahu.mmg tak perasan sgt... :(
    al-fatihah utk arwah beliau...

    ReplyDelete
  2. cantiknya bunga matahari hana tuuu!!! klu cam ni, akak pun nak tnm gak ler..buat lawakan umah nak raya nanti kan.hehehe...mau2 lum posa dh mati pokok tu.

    psst...akak 2 3 kali try tnm daun kesum...tak jadi maaaa.sah tgn berapi.hihihi

    ReplyDelete
  3. cantik bunga matahari tu kak... kalau saya dah lama mati pokok bunga tu hehe

    ReplyDelete
  4. aduh, segar bugar sume yg akak tanam yek ... anum dok tanam daun pandan pon ssh nk idup last2 hubby tlg tanamkan ... tpi org tua2 ada kta, pompuan tk leh tanam daun pandan tau, tu sbb tk idup kot kui kui kui

    ReplyDelete
  5. cantiknya garden kak hana...semua ada..sedap mata nak pandang bunga matahari...tomato pun comey2 jer...

    pernah gak tanam cili kat belakang umah nie.tp tak beso2..kena gak beli cili kat Asian Grocery...huhuhu...

    ReplyDelete
  6. munge matahari sangat cantik..kembang di waktu pagii..jom nyanyi ramai2 hehehe..kak hana, sy tak ingat lririk dah..heh

    ReplyDelete
  7. cat, meh akak sambungkan...mintk ijin yek mak yung...

    "bunga matahari sangat cantik,kembang di waktu pagi...daunnya hijau, bunganya kuning memikat kumbang lalu..."
    ahaks!!!

    ReplyDelete
  8. to fiza..
    ontah la pija! aku rasa ikut nasib kot! sbb kdg tuh kiok jugak tanaman aku! hahaha....
    haaaa sib baik ko dh btolkan! dh arwah dh owang tuh! heeee...

    to k.ain..
    kita nih pong sbb dpt kesum dh idop! kat mesia kita tanam tk penah pong idop! hehehe

    to ernie..
    alhamdulillah menjadi munge tuh! pestaim tanam munge matahari! hehe

    to sygdsgyg..
    yer ker owang pompuan tk leh tanam pandan?! akak br nk dptkan benih! hehehe

    to aiyu..
    akak pong tgh carik benih cili nih.. lum dpt lagik! ntah idop ntah tak! heee

    to catlina..
    akak pong tk penah tau lagu tuh! laling akak jerk nyanyikan! tk dapek nk sambung! hehehe

    to fizanordin..
    haaa dh ade cikgu vokal mai! br aku tau liriknyer cenggini! hahahaha....

    ReplyDelete
  9. Wah siap ade daun kesum... nanti malam2 sikit kite nak datang petik la...alamak, kantoi! hehehe

    ReplyDelete
  10. to blogresipi...
    tak payah ler mekyung oii! k.yung dh buh pagar letrik kat kebun tuh! kakakaka

    ReplyDelete